- Menu BIP
- Oferty
- Zamówienia publiczne
Przetarg nieograniczony o wartości szacunkowej poniżej progów ustalonych na podstawie art. 11 ust. 8 Prawa zamówień publicznych. - Numer sprawy : OR-341-2/10 (wynik)
Numer sprawy : OR-341-2/10 |
2010-01-28 |
Przetarg nieograniczony o wartości szacunkowej poniżej progów ustalonych na podstawie art. 11 ust. 8 Prawa zamówień publicznych. |
Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW), działanie 3.3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej" w ramach operacji „Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków oraz sieci wodociągowej na terenie Gminy Wiślica” Wislica, dnia 28.01.2010
Znak: sprawy Or-341-2/10 OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Numer sprawy: Or-341-2/10. Nazwa zadania: Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków oraz sieci wodociągowej na terenie Gminy Wiślica Działając na podstawie art. 40 ust. 1 Prawa zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655, z p. zm) Gmina Wiślica zawiadamia o wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. I. Nazwa (firma) i adres zamawiającego: Nazwa zamawiającego Gmina Wiślica Adres zamawiającego Okopowa 8 Kod Miejscowość 28-160 Wiślica Telefon: 41 3792106 Faks: 41 3792128 lub 41 3792106 wew.25 adres strony internetowej www.ug.wislica.pl adres poczty elektronicznej urzad@ug.wislica.pl Godziny urzędowania: od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 15:00 II. Określenie trybu zamówienia: Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej progów ustalonych na podstawie art. 11 ust. 8 Prawa zamówień publicznych. III. Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia: 1. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia zamieszczona zostanie na stronie internetowej: www.ug.wislica.pl 2. Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać również bezpośrednio w siedzibie zamawiającego (Urząd Gminy w Wiślicy, ul. Okopowa 8, I piętro pok. nr 12 ). Na wniosek Wykonawcy Zamawiający prześle Specyfikację. Udostępnienie Specyfikacji jest bezpłatne. IV. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych: 1. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych 2. Opis przedmiotu zamówienia Przedmiotem zamówienia jest budowa sieci wodociągowej z przyłączami w miejscowości Skorocice-Aleksandrów gm. Wiślica- Zadanie Nr 1, wykonanie przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gm. Wiślica – Zadanie Nr 2. 2.1 Przedmiot zamówienia w zakresie zadania nr 1 dotyczy budowy sieci wodociągowej Kobylniki-Skorocice oraz przyłączy wodociągowych w miejscowości Skorocice i Łatanice w tym: 1) Budowa sieci wodociągowej rozdzielczej o długości 5427 mb. 2) Budowa przyłączy wodociągowych (15 szt) o łącznej dłuości 498 mb. . Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają: - Dokumentacja projektowa – Załącznik Nr 9. - Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych – Załącznik Nr 10. - Książka przedmiarów – załącznik nr 11. 2.2 Przedmiot zamówienia w zakresie zadania nr 2 dotyczy budowy przydomowych oczyszczalni ścieków w miejscowościach: Skorocice, Kobylniki, Skotniki Dolne, Skotniki Górne, Chotel Czerwony, Hołudza, Brzezie, Łatanice, Wiślica, Gorysławice, Jurków, Gluzy w ilości 50 szt. . Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają: - Dokumentacja projektowa – Załącznik Nr 12. - Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych – Załącznik Nr 13. - Książka przedmiarów – załącznik nr 14. Kody Wspólnego Słownika Zamówień: kod CPV - 45200000-9 - roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz w zakresie inżynierii lądowej i wodnej, kod CPV - 45232421-9 - roboty w zakresie oczyszczalni ścieków, kod CPV - 45231300-8 - roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków kod CPV - 45310000-3 - roboty instalacyjne elektryczne. V. Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej: Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych VI. Termin wykonania zamówienia: 1. Wymagany termin wykonania całości przedmiotu zamówienia 31.07.2011 roku w tym: 1) I etap - wykonanie sieci wodociągowej wraz z przyłączami do 31.07.2010 roku. 2) II etap - wykonanie przydomowych oczyszczalni ścieków 31.07.2011 roku. VII. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące: 1) Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy będący osobami fizycznymi, osobami prawnymi lub jednostkami organizacyjnymi nie posiadającymi osobowości prawnej, a także Wykonawcy ci występujący wspólnie (np. spółka cywilna, konsorcjum) o ile spełniają warunki określone w ustawie oraz niniejszej specyfikacji. 2) Posiadania wiedzy i doświadczenia, O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy wykonali w okresie ostatnich pięciu lat licząc od dnia złożenia oferty, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Zamawiający uzna za spełnienie przez Wykonawcę powyższego warunku jeżeli wykaże, że wykonał co najmniej: Robotę/roboty polegającą na wybudowaniu sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej wraz z przyłączami o łącznej długości 3000 mb. 3) Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy: - dysponują lub będą dysponować osobą posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych - specjalizacja techniczno-budowlana do projektowania lub kierowania robotami budowlanymi - sieci, instalacje i urządzenia wodociągowe i kanalizacyjne lub równoważne uprawnienia wydane na podstawie przepisów obowiązujących przed dniem wejścia w życie rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U z 2006 r. Nr 83, poz. 578 z późn. zm.) -złożą oświadczenie, że osoba, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiada wymagane uprawnienia, oraz dysponuje aktualnym zaświadczeniem o przynależności do Izby Inżynierów Budownictwa i jest ubezpieczona. 4) Sytuacji ekonomicznej i finansowej, Zamawiający nie wymaga potwierdzania spełnienia tego warunku. 2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 3. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełnienia warunków udziału w postępowaniu podlegać będą wykluczeniu z udziału w postępowaniu. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą. 4. Z udziału w niniejszym postępowaniu wyklucza się wykonawców, którzy podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 Prawa zamówień publicznych. 5. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli: 1) jest niezgodną z ustawą. 2) jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt. 3 Prawa zamówień publicznych. 3) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. 4) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia. 5) została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 6) zawiera błędy w obliczeniu ceny. 7) wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 Prawa zamówień publicznych 8) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów, 6. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o dokumenty złożone przez wykonawcę w niniejszym postępowaniu metodą warunku granicznego - spełnia/niespełna. VIII. Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w terminie do 22.02. 2010 roku do godziny 08:00 2. Ustala się wadium w wysokości - 15 000,00 zł: 3. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie: 1) w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: Urząd Gminy w Wiślicy Bank Spółdzielczy w Busku-Zdroju o/Wiślica nr rachunku: 48848000042002006002840001, „wadium - Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków oraz sieci wodociągowej na terenie Gminy Wiślica" 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym, 3) w gwarancjach bankowych, 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275) 4. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. UWAGA!!! W przypadku: - Wniesienia wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy do oferty należy dołączyć kserokopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem lub oryginał dokumentu wadialnego – przelewu, - Wniesienia wadium w pozostałych formach innych niż pieniężna należy dołączyć do oferty dokument w oryginale. 5. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46. 6. W przypadku nie zabezpieczenia oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium wykonawca zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu, a jego oferta podlegać będzie odrzuceniu. IX. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie: 1. Kryteria oceny ofert - zamawiający uzna oferty za spełniające wymagania i przyjmie do szczegółowego rozpatrywania, jeżeli: 1) oferta, spełnia wymagania określone niniejszą specyfikacją, 2) oferta została złożona, w określonym przez Zamawiającego terminie, 3) wykonawca przedstawił ofertę zgodną co do treści z wymaganiami Zamawiającego. 2. Kryteria oceny ofert - stosowanie matematycznych obliczeń przy ocenie ofert, stanowi podstawową zasadę oceny ofert, które oceniane będą w odniesieniu do najkorzystniejszych warunków przedstawionych przez wykonawców w zakresie każdego kryterium. 3. Za parametry najkorzystniejsze w danym kryterium, oferta otrzyma maksymalną ilość punktów ustaloną w poniższym opisie, pozostałe będą oceniane odpowiednio - proporcjonalnie do parametru najkorzystniejszego, wybór oferty dokonany zostanie na podstawie opisanych kryteriów i ustaloną punktację: punktacja 0-100 (100%=100pkt). 4. Wybór oferty zostanie dokonany w oparciu o przyjęte w niniejszym postępowaniu kryteria oceny ofert przedstawione poniżej 1) Cena ryczałtowa brutto całego zamówienia - waga tego kryterium wynosi 90%. Liczba punktów, którą można uzyskać w ramach tego kryterium obliczona zostanie przez podzielenie ceny najtańszej z ofert przez cenę ocenianej oferty i pomnożenie tak otrzymanej liczby przez wagę kryterium, którą ustalono na 90 %. Liczba punktów obliczona będzie wg. wzoru: Liczba Cn zdobytych = ------------------- x 90 punktów Cb Gdzie: Cn – cena najniższa wśród ofert nieodrzuconych Cb – cena oferty rozpatrywanej 90 – znaczenie kryterium ceny Oferta z najniższą ceną otrzyma 90 punktów. Liczba punktów pozostałych ofert zostanie obliczona wg. powyższego wzoru. Liczba uzyskanych punktów dla danej oferty będzie podawana do czterech miejsc po przecinku. 2) Gwarancja – waga tego kryterium wynosi 10% Liczba punktów, którą można uzyskać w ramach tego kryterium obliczona zostanie przez podzielenie liczby miesięcy udzielonej rękojmi za wady i gwarancji jakości oferty ocenianej przez liczbę miesięcy udzielonej rękojmi za wady i gwarancji jakości z oferty, w której wykonawca zaoferował najdłuższy okres rękojmi za wady i gwarancji jakości i pomnożenie tak otrzymanej liczby przez wagę kryterium, którą ustalono na 10 %. Liczba punktów obliczona będzie wg. wzoru: Liczba Gb – 84 zdobytych = ------------------- x 10 punktów Gn - 84 Gdzie: Gb – liczba miesięcy rękojmi za wady i gwarancji jakości oferty rozpatrywanej minus minimalny okres gwarancji tj: 84 miesiące Gn – liczba miesięcy rękojmi za wady i gwarancji jakości oferty, w której wykonawca zaoferował najdłuższy okres rękojmi za wady i gwarancji jakości. W przypadku zaoferowania dłuższego okresu rękojmi za wady i gwarancji jakości niż 120 miesięcy. Do obliczenia punktacji Zamawiający przyjmie maksymalny okres rękojmi za wady i gwarancji jakości 120 miesięcy. 10 – znaczenie kryterium gwarancji Oferta, w której wykonawca zaoferował najdłuższy lub maksymalny i dłuższy okres rękojmi za wady i gwarancji jakości otrzyma 10 punktów. Liczba punktów pozostałych ofert zostanie obliczona wg. powyższego wzoru. X. Miejsce i termin składania ofert: 1. Oferty należy składać do dnia: 22.02.2010 roku do godz. 8:00 w siedzibie zamawiającego Urząd Gminy w Wiślicy Ulica Okopowa 8 28-160 Wiślica Pokój nr 9 – I piętro, sekretariat XI. Miejsce i termin otwarcia ofert: 1. Oferty zostaną otwarte dnia: 22.02.2010 roku, o godz. 8:10 w siedzibie zamawiającego Urząd Gminy w Wiślicy Ulica Okopowa 8 28-160 Wiślica Pokój nr 13 – I piętro XII. Termin związania ofertą Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. XIII. Informacje o zamiarze zawarcia umowy ramowej Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest zawarcie umowy ramowej. XIV. Informacje o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej, na której będą zamieszczane dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest ustanowienie dynamicznego systemu zakupów. XV. Informacje o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna W przedmiotowy postępowaniu nie będzie stosowana aukcja elektroniczna XVI. Przewidywane zamówienia uzupełniające: Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego. XVI. Termin zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w BZP: Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych nr ogłoszenia: 25944-2010, data zamieszczenia 28.01.2010 roku
Wójt Gminy Wiślica mgr inż. Stanisław Krzak <span style="FONT-SIZE: 8pt; C |
|
|
Pytania: MODYFIKACJA treści SIWZ Gmina Wiślica, działając zgodnie z art. 38 ust. 4 i 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.) modyfikuje treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia sporządzonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Budowę przydomowych oczyszczalni ścieków oraz sieci wodociągowej na terenie Gminy Wiślica”. W związku ze stwierdzonym błędem w poz. 44 Książki Przedmiarów /załącznik Nr 14A do SIWZ./ Gmina Wiślica informuje że zakres modyfikacji jest następujący:
Jest - poz. 44. d.6 KNR - 2010320-02 „Zasypywanie wykopów liniowych o ścianach pionowych głębokości do 1,5 m, kat. gr. III-IV” – m3 54632,599
Winno być -poz. 44. d.6 KNR - 2010320-02 „Zasypywanie wykopów liniowych o ścianach pionowych głębokości do 1,5 m, kat. gr. III-IV” – m3 874,411
Jednocześnie informujemy, że termin składania ofert nie ulega przesunięciu. W pozostałym zakresie Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia pozostaje niezmieniona.
Pyt. 1. Czy w świetle zapisów znowelizowanego Prawo Zamówień Publicznych – art. 30 wymienione w specyfikacji osadniki gnilne, powinny spełniać wymagania wynikające z Polskich Norm przenoszących normy europejskie PN-EN (normy zharmonizowane): - osadniki gnilne – wymagania normy PN-EN 12566-1 i posiadać oznakowanie CE? Pyt. 2. W załączonych do SIWZ dokumentacjach technicznych zaprojektowane zostały między innymi osadniki o pojemności 1500 l. Czy Zamawiający dopuszcza zamiennik osadnika gnilnego o pojemności 1500 l – na osadnik o pojemności 2000 l?. Zgodnie z zaleceniami Europejskiego Komitetu Normalizacyjnego (CEN) zaleca się stosowanie osadników gnilnych o pojemnościach nominalnych powyżej 2000 l. Zastosowanie osadników o większej pojemności wpływa pozytywnie na stabilizację osadu, a tym samym zwiększa efekt wstępnego podczyszczania ścieków.
|
Odpowiedzi: Odp. 1. Dopuszcza się stosowanie wyrobów spełniających wymagania Polskich Norm przenoszących normy europejskie pod warunkiem, że wszelkie zastosowane wyroby i materiały będą zachowywały parametry pracy wskazane w projekcie i specyfikacji. Wszystkie materiały stosowane do realizacji kontraktu powinny być zgodne z obowiązującymi przepisami i normami. Zabrania się więc stosowania przy realizacji zamówienia wyrobów nie posiadających oznakowania zgodności, jeżeli wyrób ten podlega takiemu oznakowaniu. Odp. 2. Zastosowanie osadnika gnilnego o pojemności 1500 l wynika z liczby osób zamieszkałych na danej posesji i nie ma potrzeby doboru większego osadnika. Z technologicznego punktu widzenia zamiana osadnika gnilnego o pojemności 1500 l na osadnik gnilny o pojemności 2000 l nie ma większego znaczenia. Reasumując, Zamawiający dopuszcza zastosowanie osadników gnilnych o poj. 2000l, traktując w/w rozwiązanie jako równoważne. Jednak zamawiający przypomina wszystkim wykonawcom, że jednym z kryteriów oceny ofert w przedmiotowym postępowaniu jest cena ryczałtowa – 90% za wykonanie wszystkich robót budowlanych przewidzianych w SIWZ. |
Protesty: |